Vinterens planer og mål

Vinterens planer og mål

What to do ?

Etter å ha begynt å trene Krav Maga igjen så er det tydelig at jeg bør legge om vekttreningen endel. Jeg har det siste halve året trent for muskelvekst og stort sett droppet all form for kondisjonstrening og det betaler jeg dyrt for nå. Ikke bare er utholdenheten rimelig ræva men muskelkondisjonen er også latterlig dårlig, bare det å slå rette venstre gjør at skulderen holder på å ramle av.
Dette forteller meg som sagt at jeg burde legge om treningen endel, kjøre lettere og med flere repetisjoner og ikke minst mer kardio og her begynner problemet, hva er det egentlig jeg vil? Vil jeg ha større muskler eller vil jeg ha mer funksjonelle muskler?
Vil jeg trene tyngre og med færre repetisjoner og bygge muskler eller kjøre lettere å få bedre muskelkondisjon? Skal jeg bygge muskler så må jeg også spise mer og da vil jeg gå tregere ned i vekt, noe som så absolutt burde være målet. Det er egentlig ingen tvil om hva jeg burde gjøre men det å gå ned i vekt og dermed samtidig miste noe muskelmasse sitter langt inne kjenner jeg men jeg skal gjøre et forsøk på å gå ned i vekt og bli mer utholdende og samtidig beholde så mye muskelmasse som mulig. For å få dette til så tenker jeg flere reps, kortere pauser, kondisjonstrening 3-4 ganger i uken, pluss å ha et proteinrikt kosthold, satse på ca. 2 gram protein pr. kilo kroppsvekt.

Ps. Jeg kjenner jo endel fightere så hvis noen vil gi meg noen tips angående trening og kosthold så tas det mot med takk!

Dette er altså planen fremover.

Målet må være å gå ned 8-10 kilo fett før våren kommer og at muskelmassen holder seg omtrent på dagens nivå.

Samtidig så håper jeg også at kondisen blir såpass at jeg orker en time hard Krav Maga trening uten å være døden nær.

Så nå er det bare å komme seg på gymmet å kjøre hardt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.