Det gjøres fremskritt.

Det gjøres fremskritt.

Endelig tilbake.

Tre dager uten trening og jeg holdt på å gå på veggen.
Nå var det tre dager siden jeg trente sist og det gikk såpass utover humøret så hvis det ikke ikke hadde blitt trening idag så hadde jeg blitt vanskelig å ha med å gjøre.
De to siste dagene så har et dunkende hue satt en effektiv stopper for treningen, jeg har kledd på meg og gjort meg klar for avgang til trening men har endt opp på sofaen noe som passer jævlig dårlig da jeg er inne i den siste uken i benkpressprogrammet mitt, jeg har satt meg som mål å fullføre de seks ukene uten å droppe eller hoppe over et treningspass så nå er det trening hver dag tilogmed søndag som gjelder.
Men for å se litt lyst på det så er jo det at jeg faktisk nærmest får treningsabstinenser et tegn på at jeg har kommet godt i gang med treningen og at jeg faktisk trives med et ganske hardt treningsregime, noe det er lenge, lenge siden jeg har gjort.
Jeg kjenner at jeg har kjørt mye benk i det siste, begynner å bli sliten etter fem benkpresspass i uka i snart seks uker så jeg merker at det skal bli helt greit å gå over til et litt vanligere program igjen. Men jeg ville ikke vært disse ukene foruten, jeg har funnet ut at benkpress ikke er en øvelse funnet opp av Satan selv noe jeg tidligere har ment, og at programmet har fungert er det ingen tvil om, jeg har blitt endel sterkere enn jeg var for fem uker siden, og ikke kun i benk men også rygg, triceps, biceps og skuldre. Jeg har kjørt null bein denne perioden så det skal bli spennende og ikke minst hardt å komme igang med beintrening igjen.
Førstkommende mandag så er planen at jeg også skal begynne å tenke litt på hva jeg dytter i trynet, nå er det på tide med steg to i jakten på formen og jeg ser frem til å pushe meg selv enda litt mer. Jeg har aldri vært spesielt flink når det kommer til kosthold, jeg er ganske god på teori men ganske ubrukelig i praksis. Jeg har tenkt å forsøke meg på periodisk faste, noe som vil si at jeg faster 16 timer i døgnet og spiser alle mine måltider innenfor en tidsramme på 8 timer, jeg vil starte med å faste mellom kl. 20 og kl. 12 for så å spise mellom 12 og 20, det er mulig det vil fungere dårlig da jeg helst enten trener på morgenen i 9-10 tiden, eller i 18-19 tiden på kvelden så jeg vil gi det et forsøk så får jeg heller gjøre om på når jeg faster og når jeg spiser hvis energien blir for dårlig. Time will show.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.