Beintrening, fra kjærlighet til hat.

Beintrening, fra kjærlighet til hat.

Knebøyhatblikket.

«Veien er kort fra kjærlighet til hat» heter det visst, og når det kommer til det å trene ben så stemmer det veldig bra. Beintrening har gått fra å være noe jeg elsket til noe som jeg ikke kan fordra. Grunnen til dette er nok at jeg alltid har vært sterk i bena og de har vært lettrente og har alltid svart godt på trening. Beina var den kroppsdelen jeg var mest fornøyd med, så hva i helvete har skjedd? Jo det skal jeg fortelle deg…jeg har blitt for feit og tung og det gjør beintreningen til et lite helvete. Hva har egenvekt med beintrening å gjøre lurer du kanskje på? Se for deg at du skal kjøre knebøy, du slenger vektene på stanga og gjør deg klar, men i tillegg til vektene så spenner du på deg en 70 kilos kettlebell rundt magen, slik kjennes det ut å kjøre knebøy når man er i overkant tung, absolutt ikke å anbefale.

Benpress, leg-extensions og øvelser der jeg slipper å løfte min egen vekt i tillegg går ganske bra men det er jo knebøy jeg vil kjøre, knebøy er jo alle øvelsers mor og antagelig den øvelsen som trener størst del av kroppen og derfor vil jeg jo bøye!! Så det er vel bare å bøye seg støvet å trene litt lettere knebøy enn det jeg ønsker så kommer det seg vel etterhvert.

En annen ting som er litt plagsomt med beintrening er at man blir så jævlig støl dagen derpå, trapper er lårenes verste fiende og toalettbesøk blir en prøvelse, men «No pain, no gain» så det er vel bare å bite tennene sammen og be til høyere makter om at man ikke får diaré så overlever jeg vel nok morgendagen også

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.